Nettsiden, et viktig element
parallax background

Nettsiden, et viktig element

Hvordan legge til Facebook VIDEO forsidebilde
Hvordan legge til Facebook VIDEO-forsidebilde
16. august 2017
Har du en PC med dårlig ytelse? Er den treg når du bruker nettleseren? SLETT data
SLETT Nettleserdata
2. september 2017

Nettsiden er et av de viktigste element i en liten og mellomstor bedrift’s markedsføring!

La oss bare innse – veldig få mennesker bruker telefonkatalogen eller gule sider for å finne leverandører i disse dager, så din #1 jobb er å sørge for at dine kunder kan finne deg og din bedrift på nett. Hvordan markedsføre din nettside for å ‘løfte’ virksomheten din og få flere kunder?

Spør;

  • I hvilken tilstand er din nettside?
  • Er den i 2k17 shape, teknisk og visuelt?
  • Tiltrekker den nye kunder som den er?
  • Har du en blogg/innlegg-side?
  • Bruker du Google Analytics?
  • Utnytter du sosiale media plattformer og dess effekt?
  • Er nettsiden optimalisert og jobber smart og teknisk sammen med din sosial media side?
  • Fungerer nettsiden på smarttelefoner og nettbrett?

9 tips verdt å vurdere

Finn svar – Har du tenkt over og har svar til spørsmåla over? Om ikke, tenk på de, og finn svar, som i sin tur vil hjelpe deg videre.

Forbedre – Sjekk nettsiden din, at den har et profesjonelt utseende, og at alt fungerer. Ha tydelig informasjon om hvordan folk kan bruke deg og kompletter kontaktinformasjon og ha et alternativt kontaktskjema. Sørg for at du har 3-5 måter å engasjere potensielle kunder på når de kommer på din nettside.

Utvikle en blogg/innlegg-side – Sørg for at du vet søkeordene kundene vil bruke for å finne deg på nett. Når du har denne informasjonen, bør du utvikle innhold i innlegg som spesifikt handler om deres behov. Lag en innhold-strategi med artikler, og f.eks. videoer og lydklipp som svarer på spørsmål og gir løsninger. Blogg to til fire ganger i måneden for å bli tatt på alvor og for å ‘holde på kundenes hoder’, alternativt en god miks innlegg kontra innlegg på en sosial side. Å produsere kvalitets-innhold er din beste markedsføringstrategi.

Bruk nøkkelord smart – Det er viktig at du kjenner dine topp 5-10 søkeord. Det er spesielt viktig å plassere ord i titlene på blogginnleggene. De bør brukes i innholdet på innlegget også, men ikke overdriv det hele. Du vil være sikker på at du ikke ‘slår av’ målgruppen eller søkemotorer ved å stappe nettsiden din full med unødvendige søkeord.

Bruk SEO – SEO eller Search Engine Optimization (søkemotoroptimalisering) er prosessen med å forbedre synligheten av en nettside i søkemotorer via «naturlig» eller ubetalte søk. Aktivitetene øker din bedrifts merkevare og driver trafikk til nettsiden din.

Gjennomgå Google Analytics – Sjekk din analytics for din «bounce rate». Har folk forlatt nettsiden raskt etter at de klikket seg inn? Hvis ja, hvorfor blir de ikke? Du kan gjøre mye for å trekke trafikk, men hvis de ‘kommer og drar raskt’, har du kastet bort alle dine anstrengelser. Invester i å ha Google Analytics resultater vurdert av en profesjonell, slik at du kan justere innholdets strategi.

Utnytt sosial media profiler og sider – Utnytt alle muligheter til å koble ditt nettsted til dine sosiale media profiler. For eksempel, hvis du bruker Facebook, sørg for at du har koblet og delt bloggen din (dette gjelder for alle typer sosiale sider du er koblet på, LinkedIn, Twitter, Google+ osv).

Bruk sosiale sider – Velg to sosiale nettverk der kunder er. Bruke sosiale medier til å bygge nettverk og dele bl.a. blogg innlegg. Husk at sosiale medier handler om gjensidig samspill, så ikke vær alt om å fremme din egen virksomhet. Del andres innhold, og de vil fremme din. Noen Instagram tips her.

Bygg fellesskap Online – Bruk sosiale medier for å vinne venner og spørre og svare på spørsmål. Dette vil hjelpe deg med å vise ditt lederskap. Som du bygger ditt online omdømme, blir det en verdifull ressurs for å få flere besøkende til nettsiden.

Behøver du hjelp for å analysere nettsiden din, for å finne ut hvilke forbedrings-utfordringer du har?

SUPPORT? KONTAKT HOTSPOTS

SUPPORT?